ti einai to seo kai giati einai aparaithto

Στη συγκεκριμένη δημοσίευση θα δούμε την πιο διαδεδομένη και σημαντική τεχνική προώθησης ενός ιστοτόπου, το SEO. Στο κόσμο του Internet Marketing, η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τα “μάτια” των μηχανών αναζήτησης, κρίνεται ως ο πιο σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την επιτυχία ενός website και τη παραγωγή νέων επισκεπτών.

Τι είναι όμως το SEO ?


Το SEO (search engine optimization) είναι με απλά λόγια, ένα πλήθος ενεργειών (προγραμματιστικών και μη), που έχει ως σκοπό τη βελτίωση της θέσης μιας ιστοσελίδας στα οργανικά (μη πληρωμένα) αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης όπως πχ τις σελίδες αποτελεσμάτων SERPs (search engine result pages) της Google. Γιατί Google? Παγκοσμίως, η συγκεκριμένη μηχανή αναζήτησης, κατέχει πάνω από το 79.8% στις προτιμήσεις χρηστών υπολογιστών ανάμεσα σε άλλες μηχανές αναζήτησης (Yahoo, Bing, Baidu, κτλ.) όπως καταγράφεται από το netmarketshare τον Απρίλιο του 2017, ενώ όταν μιλάμε για κινητές συσκευές (mobiles και tablets) το ποσοστό αυτό φτάνει το 96,1%. Ως συνέπεια, οι όποιες ενέργειες, έχουν κύριο στόχο να γίνουν πιο φιλικές οι σελίδες προς την εν λόγω μηχανή.


Τα αποτελέσματα κατάταξης των ιστοσελίδων από τις μηχανές αναζήτησης (με κριτήρια λέξεις κλειδιά), χωρίζονται σε “οργανικά” και “επί πληρωμή”. Το SEO είναι η πλέον ενδεδειγμένη τεχνική για αποτελέσματα σε υψηλές οργανικές θέσεις και αποτελέι κύριο στόχο όλων των digital marketers και web developers που επιθυμούν το “φλερτ” με τη κορυφή της Google. Μάλιστα, όπως δείχνουν οι έρευνες, λιγότεροι από το 6% των χρηστών συνεχίζει το ψάξιμο στη δεύτερη και τις υπόλοιπες σελίδες αποτελεσμάτων, πράγμα που κάνει τη σωστή εφαρμογή τεχνικών και μεθοδολογιών SEO επιβεβλημένη όσο ποτέ άλλοτε. Να τονίσουμε στο σημείο αυτό, πως η επιτυχία με τη χρήση τεχνικών SEO, είναι ένας αγώνας διαρκείας μεν αλλά με μακροπρόθεσμα δε αποτελέσματα και φυσικά με εκπληκτικό ROI (Return On Investment) και υψηλούς δείκτες ποιοτικής επισκεψιμότητας.


Μελέτες και μετρήσεις δείχνουν ότι οι χρήστες εμπιστεύονται τους πρώτους των κατατάξεων για να συνδιαλλαγούν ως καταναλωτές. Επίσης, φαίνεται πως οι σελίδες που ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό τους με χρήση τεχνικών SEO, παράγουν και υψηλά αποτελέσματα μετατροπών (conversions) των επισκεπτών σε πελάτες και ταυτόχρονη παραγωγή νέων υποψηφίων ενδιαφερόμενων πελατών (lead generation).


Γιατί είναι απαραίτητο το SEO ?


Με γνώμονα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, ας δούμε τους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους κάποιος που έχει μια ιστοσελίδα οφείλει να εφαρμόσει τεχνικές SEO ώστε να αναρριχηθεί στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων. Σε αντιπαραβολή με τα πληρωμένα αποτελέσματα (ppc), όπως αναφέρεται στο εξαιρετικό σχετικό άρθρο του searchengineland, κρατάμε σημειώσεις και παραθέτουμε τα εξής:

  • Είναι μια επένδυση χωρίς κόστος διαφήμισης.

Εφαρμόζοντας ορθές πρακτικές SEO (white hat), πάντα με οδηγό τα δεδομένα επισκέψεων του Google Analytics αλλά και των τάσεων του Google AdWords Keyword Tools, μπορούμε να βρούμε λέξεις κλειδιά με μεγάλο όγκο αναζητήσεων, με καλό ανταγωνισμό, με υψηλά ποσοστά μετατροπής (επισκέπτες σε πελάτες) και να καταταχθούμε πολύ γρήγορα στη κορυφή της Google. Αυτό, σε αντίθεση με τις διαφημιζόμενες ιστοσελίδες, που ο ιδιοκτήτης «χρεώνεται» κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει κλικ πάνω στο αποτέλεσμα της αναζήτησης.

  • Προκαλεί άμεσα τη δημιουργία ποιοτικών leads.

Αποτελέσματα μετρήσεων από σημαντικούς οργανισμούς Digital Marketing, δείχνουν πως το SEO παρέχει περισσότερα leads (υποψήφιους πελάτες) σε σύγκριση με τις PPC (Pay Per Click) διαφημιστικές καμπάνιες και τα Social Media μαζί. Η απλή εξήγηση στο παραπάνω δεδομένο, είναι πως οι χρήστες του διαδικτύου θεωρούν πιο σχετικά τα οργανικά αποτελέσματα σε αντίθεση με τα πληρωμένα αποτελέσματα διαφημίσεων και εμπιστεύονται τα brands που με τη ποιότητα της ιστοσελίδας τους κατέχουν τη κορυφή.

  • Έχει μεγάλη Απόδοση Επένδυσης (ROI).

Οι αριθμοί δε λένε ψέματα. Οι περισσότερες πωλήσεις προέρχονται από οργανικά αποτελέσματα, σε αντίθεση με τους επί πληρωμή διαφημιζόμενους ιστοτόπους, από τους οποίους λίγοι και εκλεκτοί επιτυγχάνουν την καλύτερη απόδοση επένδυσης με υψηλά ποσοστά κλικ (click through rates) και μετατροπές σε πελάτες.

  • Παρέχει δομή και ευκολία στη πλοήγηση.

Με το κατάλληλο SEO, βελτιστοποιείται η ιστοσελίδα σε σχέση με τη δομή της, συνεπώς βοηθάτε τον επισκέπτη στη περιήγηση και τις συναλλαγές του (θετικό User Experience). Ομοίως, βοηθιούνται και οι μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν τη διάρθρωση του περιεχομένου της σελίδας σας. Και στις δυο περιπτώσεις το πρόσημο για τον ιστότοπο είναι θετικό και βαθμολογείται και κατατάσσεται υψηλότερα.

  • Συμβάλλει στην ενίσχυση του ονόματός σας.

Ένας αποτελεσματικός τρόπος για να εξαπλώσετε το όνομα μίας ιστοσελίδας (ή του Brand Name σας) και να μεγεθύνετε την αναγνωρισιμότητά της, είναι το SEO. Η υψηλή κατάταξη έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την αναγνωρισιμότητα και κατά συνέπεια τη δημιουργία νέων πελατών και πωλήσεων. Οι τίτλοι της ιστοσελίδας σας, οι περιγραφές, οι εικόνες, οι ετικέτες και όλα τα στοιχεία που περιγράφουν και συνθέτουν την ιστοσελίδα σας, μπορούν να ενισχύσουν την μάρκα σας. Το επιτυχημένο SEO εξασφαλίζει μία από τις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και παράλληλα τη δημιουργία εμπιστοσύνης γύρω από το Brand Name σας και τη σχέση με το κοινό σας.

  • Επηρεάζει την απήχηση στο κοινωνικό μας προφίλ.

Το SEO παίζει σημαντικό ρόλο και στα Social Media. Όσο επηρεάζεται, άλλο τόσο επηρεάζει και αυτά. Οτιδήποτε μοιράζονται οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ιδιαίτερα μέσα από πλατφόρμες «παιδιά» της Google, σχετίζεται άμεσα με συγκεκριμένες παραμέτρους του SEO. Η δημιουργία συνδέσμων (linking), η διανομή περιεχομένου και οι επισκέψεις, είναι μερικές από τις σημαντικότερες συνεισφορές που μια πλήρης στρατηγική SEO πρέπει να παίρνει σοβαρά υπόψη.

  • Χρησιμοποιεί τη στοχευμένη έρευνα.

Κατά τη διαδικασία έρευνας και σχεδιασμού μιας στρατηγικής SEO, κατανοείτε καλύτερα τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των χρηστών. Παράλληλα είστε σε θέση να δημιουργήσετε και να δομήσετε το περιεχόμενό σας με τέτοιο τρόπο ώστε να απευθύνεται επιτυχώς στις ανάγκες των επισκεπτών σας. Έτσι, καταφέρνετε καλύτερη και ποιοτικότερη σχέση (engagement) με τους επισκέπτες και τους υποψηφίους πελάτες.

Για να συνοψίσουμε, όταν οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σας είναι ευχαριστημένοι, τότε είναι και οι μηχανές αναζήτησης ευχαριστημένες. Την ευχαρίστηση αυτή, την επιβραβεύει με ολοένα και υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης η Google. Όποια στρατηγική και αν αποφασίσετε να επιλέξετε για την επιτυχία της ιστοσελίδας σας, το SEO θα πρέπει να αποτελεί τον πρωταρχικό και υψηλότερο από τους στόχους σας, εάν σας ενδιαφέρει η μακροχρόνια ευημερία της ιστοσελίδας σας. Είναι μια διαρκής εργασία με αρκετές παραμέτρους, που όμως θα σας ανταμείβει μακροπρόθεσμα με ροή νέων επισκεπτών και δυνητικούς πελάτες.
Και το σημαντικότερο όλων; Είναι διασκεδαστικό και προκλητικά ενδιαφέρον.

Μη ξεχνάτε ποτέ πως «ο εχθρός του καλού.. είναι το καλύτερο!»