o elegxos seo audit

Στην διαδικτυακή αγορά σήμερα, οι περισσότερες Εταιρείες Ιστοσελίδων, καλούνται να εκτιμήσουν το επίπεδο SEO των ιστοσελίδων νέων πελατών τους. Ο έλεγχος SEO είναι μία προσέγγιση κατά την οποία ένας επαγγελματίας του SEO εντοπίζει τα “κακώς κείμενα”  ενός ιστοτόπου ως προς τις μηχανές αναζήτησης και προτείνει λύσεις για την επιδιόρθωσή τους.

Στο συγκεκριμένο άρθρο θα δείξουμε πώς πραγματοποιείται ένας έλεγχος SEO, εργαλεία  με τα οποία επιτυγχάνεται και λύσεις που επιδιορθώνουν το πρόβλημα. Για να κάνει κάποιος έναν ενδελεχή τέτοιο έλεγχο, καταρχάς θα χρειαστεί να έχει κατά νου τρία πράγματα. Πρώτα: να έχει σαφείς καταγεγραμμένους στόχους, εν συνεχεία: να διαθέσει χρόνο για να έχει σωστές μετρήσεις και δεδομένα, και τέλος: να μπορεί να διορθώσει τα σφάλματα που θα εξαχθούν από τα συμπεράσματα του ελέγχου.

 

Τι περιλαμβάνει ένας έλεγχος SEO?

Παραθέτουμε μία “to-do” λίστα 8 ενεργειών, που συνθέτουν έναν ολοκληρωμένο έλεγχο, ως μέρος μιας στρατηγικής διορθώσεων SEO :

  1. η σαφής στοχοθεσία μιας SEO δέσμης ενεργειών
  2. η πλήρης ανάλυση για τις στοχευμένες λέξεις κλειδιά
  3. ο εντοπισμός και η ανάλυση του ανταγωνισμού
  4. τα τεχνικά επιμέρους στοιχεία που υποβιβάζουν τις επιδόσεις
  5. η ποιότητα και προστιθέμενη αξία του περιεχομένου σας
  6. η καταγραφή και η ανάλυση της εμπειρίας χρήστη/επισκέπτη
  7. ο προσδιορισμός των ποιοτικών συνδέσμων και η αξία που προσδίδουν
  8. ο καθορισμός άλλων αρνητικών παραγόντων που πληγώνουν την κατάταξη

 

Πως πραγματοποιείται ένας πλήρης έλεγχος SEO ?

  1. Η σαφής στοχοθεσία μιας SEO δέσμης ενεργειών (targeting)

Η δημιουργία και αποσαφήνιση στόχων είναι ένα συστατικό για την επιτυχία κάθε επιχειρηματικού εγχειρήματος. Χωρίς συγκεκριμένους στόχους, δεν μπορούμε να μετρήσουμε και να συγκρίνουμε δεδομένα επιτυχίας ή αποτυχίας μίας στόχευσης. Μόνο όταν έχουμε συγκεκριμένους στόχους όπως π.χ. αύξηση επισκεψιμότητας, μπορούμε να να επιτύχουμε αυτό που στοχεύουμε. Όταν στοχεύουμε είμαστε σε θέση να μετρήσουμε  την απόδοση μιας στρατηγικής.

Αναφερόμενοι σε στρατηγική και στόχους, είναι πολύ βοηθητικό το μοντέλο S.M.A.R.T., δηλαδή: Specify π.χ.: επισκέψεις, Measure π.χ.: μέτρηση επισκέψεων, Attain π.χ.: αυξάνω, Relevant π.χ.: σε σχέση με προηγούμενο διάστημα ή στόχο, Timeframe π.χ.: χρονικός ορίζοντας.

Συνθέτοντας τα παραπάνω συστατικά προκύπτει  ο εξής σαφής στόχος: Το x website θέλει να αυξήσει το πλήθος των νέων επισκεπτών κατά 50% σε σχέση με την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο 6 μηνών, στους επόμενους 6 μήνες.

  1. Η ανάλυση των λέξεων κλειδιών (keyword analysis)

Ο έλεγχος των λέξεων που οδηγούν ή αποτυγχάνουν να οδηγήσουν επισκέπτες στο website σας είναι επιβεβλημένος. H αξιολόγηση των υπαρχόντων λέξεων και η εξεύρεση νέων, ανεκμετάλλευτων λέξεων μπορεί να οδηγήσει σε μια πολύ επιτυχημένη στόχευση. Λέξεις που στοχεύουν πολλοί, είναι συχνά ένας παράγοντας αποτυχίας, ενώ συνώνυμες λέξεις ή και μακρύτερες λέξεις/φράσεις (long-tail-keywords) χαρακτηρίζονται από λιγότερο ανταγωνισμό, χαμηλότερου επιπέδου και πολύ καλά στοχευμένα ποιοτικό κοινό επισκεπτών. Είναι έξυπνο, ανά διαστήματα 4-6 μηνών να εξετάζετε την απόδοση των λέξεων κλειδιών και να τροποποιείτε τη στόχευσή σας.

Ανάλογα με το budget και το χρόνο που διαθέτετε, εάν έχετε ένα τεράστιο πλήθος λέξεων, απομονώστε αυτές που “δουλεύουν” καλά και αποδοτικά για την περίπτωσή σας. Μερικά ευέλικτα και αρκετά καλά εργαλεία για την απόδοση των λέξεων-κλειδιών είναι το SEO Edge, το Pro Rank Tracker και το SmallSeoTools.

Μία συμβουλή που επίσης θα σας βοηθήσει στον έλεγχο κλειδιών, είναι το επίπεδο ανταγωνισμού. Σκεφτείτε, εάν έχετε μία σχετικά νέα σελίδα, σαν να ξεκινάτε το “κολύμπι”.  Θα ξεκινάγατε ποτέ σε έναν ωκεανό μαζί με επικίνδυνους θηρευτές ή σε μία πιο ελεγχόμενη κατάσταση, δηλαδή μια πισίνα που πατάτε στο βυθό? Κάπως έτσι, οφείλετε να ξεκινήσετε τη στόχευση των λέξεων κλειδιών και όσο αποκτάτε μεγαλύτερη εμπειρία, τότε να επεκτείνεστε σε πιο επικίνδυνα “νερά”. Μη ξεχνάτε επίσης, ότι οι πρωτοκλασάτες λέξεις-κλειδιά είναι ήδη στοχευμένες πολύ καιρό πριν από εσάς, από websites που πια έχουν και την ηλικία και το authority. Άρα, χρειάζεστε ρεαλιστικούς μικρούς και επιτεύξιμους στόχους.

  1. Η ανάλυση του ανταγωνισμού σας (competitor analysis)

Ένας καλός τρόπος να αξιολογήσετε την αγορά που εμπλέκεστε, είναι να ρίξετε μία ματιά στον ανταγωνισμό σας. Αυτό, θα σας βοηθήσει να διαπιστώσετε εάν οι λέξεις που στοχεύετε είναι υψηλού ανταγωνισμού, ποια είναι τα ποιοτικά links που οι ανταγωνιστές σας χρησιμοποιούν για την καλή τους θέση στην κατάταξη, και ποιο είναι το αξιόλογο περιεχόμενο που δίνει αξία στους επισκέπτες των ανταγωνιστικών σας websites.

Ένα έξυπνο εργαλείο για να έχετε μία γρήγορη εκτίμηση των ανταγωνιστών, είναι η εργαλείο-μπάρα Moz, στην οποία μεταξύ άλλων αποτυπώνεται το PA & DA (Page & Domain Authority), το DA και το πλήθος των συνδέσμων τους. Φυσικά, αυτό μπορεί να προηγηθεί από τη δόμηση του περιεχομένου σας και να σας γλιτώσει πολύ κόπο και χρόνο στον εντοπισμό λέξεων κλειδιών που απλά δεν αξίζει να κυνηγήσετε. Σε μία πιο καλή σε βάθος ανάλυση των backlinks, που προσδίδουν αξία στους ανταγωνιστές σας στην εξεύρεση πιθανών ανεκμετάλλευτων λέξεων, επίσης οδηγεί το Google Search Console. Στη τοποθεσία Search Traffic της κονσόλας μπορείτε να εντοπίσετε τη θέση κατάταξης (rank) και τις εντυπώσεις (impressions). Με αύξουσα σειρά, είναι εύκολο να βρείτε ποιες είναι οι ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες. Στην περίπτωση που η ιστοσελίδα σας δεν κατατάσσεται για τις λέξεις που στοχεύετε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και το SEM Rush, μέσα απ’ το οποίο θα διαπιστώσετε άλλες χαμηλού ανταγωνισμού λέξεις που ο ανταγωνιστής σας κατατάσσεται αλλά με σχετικά λίγο ανταγωνισμό στα οργανικά αποτελέσματα της Google.

  1. Τεχνικά στοιχεία που βοηθούν ή επιβαρύνουν

Στο Βήμα αυτό της ανάλυσης SEO, οφείλετε να προσδιορίσετε τους επιβαρυντικούς παράγοντες της ιστοσελίδας σας.

  • Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ελέγξετε, βάσει των “διαταγών” της Google, είναι η ταχύτητα του website. O χρόνος φόρτωσης της ιστοσελίδας σας, το πλήθος των αιτημάτων (requests) κ.τ.λ., αξιολογούνται θετικά ή αρνητικά? Το Google website speed tool αποτελεί εργαλείο υψηλής ποιότητας που μάλιστα προχωράει και σε προτάσεις επιδιόρθωσης όταν εντοπίζει θέματα ταχύτητας.
  • Η φιλικότητα του website σε κινητές (mobile) συσκευές είναι το δεύτερο κριτήριο που πρέπει να λάβετε υπόψη. Το Google mobile friendly click είναι εξαιρετικό εργαλείο που αναλύει τα πιθανά προβλήματα mobile friendliness.
  • Ο εσωτερικός ανταγωνισμός λέξεων-κλειδιών είναι κάτι που πολλοί κάνουν λάθος όταν στοχεύουν κοινές λέξεις σε περισσότερες από μία ξεχωριστές ιστοσελίδες τους. Αυτού του τύπου ο “κανιβαλισμός” λέξεων, συνήθως πληγώνει το website σας, στο οποίο κοινές λέξεις ανταγωνίζονται μεταξύ τους. Το screaming frog SEO spider θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε το παραπάνω φαινόμενο.
  • Οι ανακατευθύνσεις σελίδων επίσης επηρεάζουν το SEO σας. Εκεί που πρέπει να δώσετε προσοχή είναι όταν χρησιμοποιούνται 302 προσωρινές ανακατευθύνσεις, τις οποίες οφείλετε να μετατρέπεται σε 301 ασφαλείς. Ένας άλλος τύπος που χρειάζεται προσοχή, είναι οι συχνές “αλυσίδες” redirects. Στην περίπτωση αυτή η Α σελίδα στέλνει στη Β σελίδα, και η Β στη Γ σελίδα κ.ο.κ. Όταν χρησιμοποιείται, η ανακατεύθυνση “υποχρεώνει” τους crawlers των μηχανών να ακολουθούν πάντα (always follow) τις υποδείξεις, τότε δημιουργείται άθελά σας πρόβλημα στη βέλτιστη λειτουργία της σελίδας σας. Τέλος, η χρήση γυμνών (naked) ή πλήρους ένδειξης domains (με ή χωρίς www), με τη σαφή δήλωση προτίμησης και ασφαλών 301 ανακατευθύνσεων, είναι η βέλτιστη πρακτική και δεν επηρεάζει την απόδοση της σελίδας σας, που πιθανώς να μειωνόταν ως σελίδες διπλότυπου περιεχομένου.
  • Το πολύτιμο robots.txt αρχείο. Πρόκειται για το αρχείο που βρίσκεται στο server σας και εντός του αναγράφονται οι κανόνες στους οποίους τα ρομποτάκια της Google θα πειθαρχήσουν. Φροντίστε να θέσετε τους κανόνες που επιτρέπουν (allow αντί για disallow) στις μηχανές αναζήτησης να σας βρουν και να σκανάρουν περιεχόμενο πριν σας κατατάξουν.
  • Προβλήματα διπλότυπου περιεχομένου. Όταν παρουσιάζονται σελίδες οι οποίες προβάλλουν όμοιο περιεχόμενο, τότε αυτές τιμωρούνται από τον αλγόριθμο κατάταξης (panda). Η ύπαρξη πολλαπλών εγγράφων δεν αφορά μόνο το κείμενο, αλλά επίσης και τις περιγραφές, τους τίτλους, τα metadata κτλ. Φροντίστε να έχετε μοναδικές περιγραφές και κείμενα για κάθε σελίδα σας. Το copyscape είναι ένα πολύ καλό εργαλείο για τέτοιου είδους παραβιάσεις.
  • Τα 404 λάθη σελίδων. Όταν εμφανίζονται σελίδες με τη σήμανση 404, τότε οι σελίδες δεν έχουν βρεθεί ή απλά δεν υπάρχουν. Οι σελίδες αυτές, δεν δημιουργούν πρόβλημα, μάλιστα εξυπηρετούν τις μηχανές. Ωστόσο όταν οι σελίδες αυτές έχουν εισερχόμενους συνδέσμους (backlinks) τότε υπάρχει θέμα. Χρησιμοποιήστε το Google Search Console για τον εντοπισμό τέτοιων λαθών.
  • Η δομή των URL που έχετε. Η δομή, η παρουσίαση και το περιεχόμενο των URLs επηρεάζουν σημαντικά τις μηχανές αναζήτησης. Φροντίστε να συμπεριλαμβάνετε λέξεις κλειδιά, με φειδώ υποφακέλους, να κανετε χρήση διαχωριστικής παύλας και να στοχεύετε στην καλή τους αναγνωσιμότητα (readability).
  • Η εσωτερική διασύνδεση των σελίδων σας. Όταν χρησιμοποιείτε εσωτερικά στην ιστοσελίδα σας συνδέσμους που δείχνουν σε άλλες υποσελίδες σας, κάντε το με χρήσιμο τρόπο. Χρησιμοποιήστε συσχετιζόμενο κείμενο (anchor text), μη κάνετε υπερβολές και φροντίστε να χρησιμοποιήσετε με βέλτιστο τρόπο το internal linking προς όφελός σας.
  1. Η ποιότητα και προστιθέμενη αξία του περιεχομένου σας (quality content)

Όλοι όσοι ασχολούνται με το SEO, γνωρίζουν πως το περιεχόμενο είναι ο “βασιλιάς” των κριτηρίων για τις μηχανές αναζήτησης. Η ποιότητα του περιεχομένου σας είναι αυτή που θα ευχαριστήσει τους επισκέπτες σας και θα πείσει τους “περαστικούς” να συνδιαλλαγούν με τη σελίδα και την επιχείρησή σας. Η βελτιστοποίηση σε επίπεδο περιεχομένου συμπεριλαμβάνει μερικές ενέργειες περαιτέρω ανάλυσης εάν θέλετε το website σας να διαπρέψει. Ελέγξτε εάν το περιεχόμενό σας είναι ιδιοκτησίας σας, ή κάποιος τρίτος το έχει καπηλευτεί. Το κατάλληλο εργαλείο για αυτό είναι το Copyscape όπως προαναφέραμε. Σαν επόμενο βήμα ελέγξτε μεθοδικά τους τίτλους, τις περιγραφές και τα metadata κάθε σελίδας σας χωριστά και με τις κατάλληλες στοχευμένες λέξεις κλειδιά. Κατόπιν ελέγξτε εάν η δομή των URL συμπεριλαμβάνει τις αντίστοιχες λέξεις. Επόμενο βήμα ο έλεγχος χρήσης βελτιστοποιημένων εικόνων, με λέξεις κλειδιά, alt text και κατάλληλο μέγεθος. Τέλος, η εσωτερική διασύνδεση, γίνεται σωστά με anchor text ή σας δημιουργεί προβλήματα πλοήγησης?

Έχοντας όλα τα παραπάνω κατά νου, η συγγραφή και η βελτιστοποίηση του ίδιου του περιεχομένου πρέπει να ακολουθεί μερικούς κανόνες ως πυξίδα. Τα περιεχόμενα (κείμενα) πρέπει να είναι αυθεντικά, πρωτότυπα και μοναδικά. Επίσης, πρέπει να είναι χρήσιμα για τον αναγνώστη και πληροφοριακά/εκπαιδευτικά. Τα κείμενα, οφείλουν να είναι καλύτερα συγκριτικά από του ανταγωνιστή σας και να ευχαριστούν τους αναγνώστες έτσι ώστε να προκαλούν το ενδιαφέρον και να αυξάνεται ο χρόνος παραμονής στη σελίδα. Οι πληροφορίες που μεταδίδετε πρέπει να είναι πλήρης και ακριβής, ενώ σημαντικό ρόλο στην “εικόνα” των κειμένων σας παίζει το ύφος γραφής και φυσικά η ορθογραφία. Προσοχή στους συνδέσμους που δε λειτουργούν (όταν κάνετε παραπομπές) και φροντίστε για το καλό επίπεδο εξυπηρέτησης των σχολίων, όταν αυτά επιτρέπονται στον ιστότοπό σας.

  1. Η ανάλυση της εμπειρίας χρηστών (UX)

Τα δεδομένα μετρήσεων του Google Analytics, είναι εξαιρετικά χρήσιμα εάν κάποιος ξέρει να τα ερμηνεύσει σωστά. Η ανάλυση των αριθμών αυτών, με απλά λόγια, εκφράζει την εμπειρία των χρηστών/επισκεπτών της σελίδας σας. Εάν θέλετε ουσιαστικά να αναβαθμίσετε την εμπειρία χρήστη, τότε οφείλετε να εντοπίσετε στα παραπάνω δεδομένα τα ποσοστά εγκατάλειψης (bounce rate), τους χρόνους παραμονής (time spent), του στόχους που επιτεύχθηκαν (goal completion), τις σελίδες εξόδου (exit pages), τους επανερχόμενους επισκέπτες (returning visitors) και τη συμβολή των μέσων δικτύωσης σε σχέση με τη σελίδα σας (social signals).

Με τη σειρά που αναφέρθηκαν παραπάνω:

  • Το ποσοστό εγκατάλειψης είναι ένας δείκτης που εκφράζει το ποσοστό μη ικανοποιημένων επισκεπτών της σελίδας σας. Είναι το ποσοστό που λέει πόσοι χρήστες φεύγουν απ’ τη σελίδα σας χωρίς να κάνουν απολύτως τίποτα, πράγμα που σημαίνει ότι δε βρήκαν αυτό που αναζήτησαν ή η ποιότητα αυτού που αντίκρισαν ήταν κακή.
  • Ο χρόνος παραμονής στη σελίδα, δείχνει πόση ώρα ξόδεψαν από το πολύτιμο χρόνο τους οι επισκέπτες σας διαβάζοντας τη πληροφορία που τους δώσατε. Με αυτό το δείκτη, μπορείτε να εντοπίσετε σελίδες και πρότυπα συμπεριφοράς, σελίδων σας που “απογοητεύουν” και επιδέχονται σοβαρής βελτίωσης (περιεχομένου).
  • Η μέτρηση επίτευξης στόχων. Είναι η πιο σημαντική πληροφορία που μπορεί το Google Analytics να σας προσφέρει. Ο λόγος είναι επειδή οι στόχοι σας είναι μετρήσιμοι και δείχνουν πόσοι “απλοί” επισκέπτες μετατράπηκαν σε “υποψήφιους πελάτες” ή και ακόμη πόσοι “απλοί” επισκέπτες μετατράπηκαν σε “πελάτες” κάνοντας π.χ. μια αγορά!
  • Οι σελίδες εξόδου. Ουσιαστικά, αναφερόμαστε στις σελίδες απ’ τις οποίες οι επισκέπτες σας αποχώρισαν οριστικά από το website σας. Φυσικά, όλοι οι επισκέπτες κάποια στιγμή θα αποχωρίσουν από το website σας, όμως ένα φυσιολογικό ποσοστό ανά σελίδα είναι γύρω στο 50%, ενώ σελίδες που παρουσιάζουν έξοδο 80% είναι σίγουρα ενδεικτικό καμπανάκι για περαιτέρω βήματα βελτίωσης.
  • Οι επανερχόμενοι επισκέπτες. Σκεφτείτε πως οι επισκέπτες που “ξανά-προσγειώνονται” στη σελίδα σας, ουσιαστικά αποδεικνύουν την ευχαρίστησή τους προς το περιεχόμενο/υπηρεσία που σε προηγούμενη επίσκεψη δέχθηκαν. Είναι αυτοί που ανεβάζουν την εικόνα της φίρμας σας και αυτοί που πολύ πιθανό να γίνουν πελάτες σας ή να σας συστήσουν σε τρίτους. Μετρώντας τους επανερχόμενους σε σχέση με τους νέους επισκέπτες, έχετε μία καλή γεύση της απήχησης που έχει η σελίδα σας γενικότερα.
  • Τα σήματα κοινωνικών μέσων δικτύωσης. Παρότι δεν επηρεάζουν άμεσα τον αλγόριθμο της Google, επηρεάζουν σημαντικά την απήχηση που η ιστοσελίδα σας έχει. Σε δεύτερο βαθμό, μία επιτυχημένη στρατηγική Social Profile οδηγεί επισκέπτες στη σελίδα σας, αυξάνει την αναγνωρισιμότητάς σας και έμμεσα παράγει “σήματα” προς τις μηχανές αναζήτησης ότι η εταιρεία/ιστοσελίδα σας έχει καλό και ποιοτικό περιεχόμενο (αφού αυτό διαμοιράζεται με γεωμετρικούς ρυθμούς) και πιστούς ακόλουθους.
  1. Η Ανάλυση των συνδέσμων σας (backlinks)

Το προφίλ δια-συνδεσιμότητας της ιστοσελίδας σας, ήταν, είναι και θα είναι σημαντικός παράγοντας κατάταξης. Πόσοι, ποιοι και πως συνδέονται με την ιστοσελίδα σας είναι οι ερωτήσεις που μία ανάλυση συνδέσμων καλείται να απαντήσει.

Οι ιστότοποι με αρκετά και ποιοτικά εισερχόμενα links, σημαίνουν για τη  μηχανή της Google ένα πράγμα: ότι έχετε μια αξιόλογη σελίδα, που αξίζει να κατατάσσεται υψηλά. Τα γνωστά σε όλους backlinks μπορούν τόσο να ανεβάσουν τη θέση σας στα αποτελέσματα (SERP) όσο και να σας υποβιβάσουν, οπότε χρειάζεται προσοχή. Η διαφορά έγγυται στην ποιότητα των συνδέσμων. Εάν θέλετε να κερδίσετε ποιοτικά links πρέπει να κάνετε ένα μόνο πράγμα, να έχετε πολύ ποιοτικό περιεχόμενο. Αναλύοντας επιμέρους στοιχεία που επηρεάζουν το προφίλ των παραπάνω συνδέσεων, οφείλουμε να κοιτάξουμε:

  • τη σχετικότητα (relevance)
  • το βαθμό (authority)
  • τη ποικιλία (diversity)
  • τους συσχετισμούς (anchor text) και
  • το πλήθος (quantity)

Με απλά λόγια, τα websites που δείχνουν προς το δικό σας πρέπει να έχουν σχετική θεματολογία, να έχουν υψηλό Page Authority, να συσχετίζουν χρησιμοποιώντας τις σωστές λέξεις, να υπάρχει ποικιλία λέξεων/ συνωνύμων/ φράσεων κτλ. που αντιπροσωπεύουν ένα σύνδεσμο, και φυσικά να είναι αρκετά σε πλήθος.

Προσοχή χρειάζεται βέβαια στις αντίστροφες περιπτώσεις όπως πχ. κάποιο site που δείχνει με “κακές” ή άσχετες λέξεις προς εσάς, που έχει βαθμολογηθεί ως κακό, που χρησιμοποιεί άσκοπα και πολλά link.(linkfarms)

Ένα εργαλείο αρκετά χρήσιμο για την ανάλυση του προφίλ των συνδέσμων προς εσάς είναι το Ahrefs.

  1. H ανάλυση αρνητικών παραγόντων

Έχοντας αναφερθεί σε ορθές πρακτικές (white hat) SEO, ήρθε και η σειρά των κακόβουλων (black hat) ενεργειών που στοχεύει στον υποβιβασμό της σελίδας σας.

Ένας ολοκληρωμένος έλεγχος SEO, οφείλει να κλείνει με τον έλεγχο αρνητικών παραγόντων που κακόβουλα επηρεάζουν την απόδοση του ιστοτόπου σας. Το αρνητικό SEO (Negative SEO) δυστυχώς υπάρχει και είναι σημαντικά επιβαρυντικός παράγοντας. Ο έλεγχος των ανεξέλεγκτων links, η απο-καταχώρηση (de-indexing) της σελίδας σας, η αντιγραφή του πολύτιμου πρωτότυπου περιεχομένου σας και οι πιο επιθετικές τακτικές hacking προς τον ιστότοπό σας, είναι μερικά από τα σημεία που ένας επαγγελματικός έλεγχος SEO οφείλει να προσδιορίσει εάν υπάρχουν. Δυστυχώς, η διαδικτυακή αγορά διαθέτει πληθώρα αρνητικών τακτικών που στοχεύουν στον υποβιβασμό ανταγωνιστικών σελίδων. Ο έλεγχος σε επίπεδο κακόβουλων τακτικών, πρέπει να γίνεται με σοβαρότητα και να αντιμετωπίζεται με αυστηρότητα.

Συνοψίζοντας, ο έλεγχος SEO (SEO Audit) είναι μία σοβαρή και εξαιρετικά χρήσιμη πρακτική, με την οποία εντοπίζονται οι αδυναμίες μιας ιστοσελίδας σε σχέση με τις μηχανές αναζήτησης.

Οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες που “χρησιμοποιούν” τις ιστοσελίδες τους για την παραγωγή νέων πελατών, οφείλουν να εκτελούν σε τακτά χρονικά διαστήματα ελέγχους “ποιότητας” και απόδοσης των ιστοχώρων τους. Σαν εργασία, ο έλεγχος αυτός αναλύει ένα πλήθος παραγόντων και αναδεικνύει  τα “κακώς κείμενα” που πληγώνουν την ίδια την ιστοσελίδα. Σαν διαδικασία, είναι επίπονη και χρονοβόρα, όμως είναι μονόδρομη επιλογή με πολύ σημαντικά ευρήματα που θα καθορίσουν την επιτυχία ή την αποτυχία κάθε διαδικτυακού εγχειρήματος.

Κλείνοντας, σας προτείνω να δοκιμάσετε μερικά απ’ τα εργαλεία που αναφέρθηκαν παραπάνω και εάν επιθυμείτε μια πιο ενδελεχή έρευνα να απευθυνθείτε σε επαγγελματίες του χώρου του SEO.

Μέχρι το επόμενο άρθρο μας σας αποχαιρετώ με τη συμβουλή: “don’t forget to review your SEO strategy”