h veltistopoihsh ton urls

Η διαδικασία κατά την οποία βελτιστοποιούμε με SEO τεχνικές, τα URL (διευθύνσεις) ενός ιστοτόπου συχνά αμελείται, όμως είναι αρκετά σημαντική. Τα URLs μιας ιστοσελίδας, είναι όλα τα "μονοπάτια" που επηρεάζουν τόσο τις μηχανές αναζήτησης όσο και τους αναγνώστες. Στο άρθρο αυτό θα δούμε μερικούς κανόνες και συμβουλές ώστε να βρείτε τη βέλτιστη λύση κατά τη δόμηση των URL του website σας.

Η εφαρμογή κάποιων ή όλων αυτών των κανόνων, θα βοηθήσει σημαντικά τις μηχανές αναζήτησης που σκανάρουν τις σελίδες σας, αλλά και την αναγνωσιμότητα των URL από το αναγνωστικό κοινό σας.

 

  1. Χρησιμοποιήστε σχετικές λέξεις κλειδιά.

    (main & relevant keywords)

Η χρήση των κατάλληλων λέξεων κλειδιών είναι πρωταρχικής σημασίας, αφού αυτές θα φέρουν τον επισκέπτη στην ιστοσελίδα σας όταν πραγματοποιεί μια αναζήτηση. Εκτός των κυρίων λέξεων που στοχεύετε, συνίσταται να χρησιμοποιείτε συνώνυμα και παρεμφερείς λέξεις εντός των URL σας. Όταν μάλιστα το κυρίως σώμα (body) του κειμένου που ακολουθεί, παρουσιάζει σχετικότητα (relevance) με τις λέξεις αυτές, τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά στις κατατάξεις. Μη παραβλέπετε το γεγονός ότι το URL  αποτελεί αντικείμενο copy paste για ενθουσιώδεις επισκέπτες που επιθυμούν να το μοιραστούν με άλλους, οπότε φροντίστε οι λέξεις εντός του, να δίνουν μια γεύση περιγραφής του τι θα ακολουθήσει εάν κάποιος το κλικάρει. Τέλος, οι λέξεις που είναι σχετικές, παρουσιάζουν και ένα ακόμη πλεονέκτημα, αφού αφορούν κοινό που ψάχνει ενδεχομένως με λίγο διαφορετικό λεξιλόγιο από ότι οι συνηθισμένοι (περισσότεροι) άνθρωποι.

 

  1. Επιδιώξτε υψηλή αναγνωσιμότητα των URL.

    (increase readability)

Εξαιτίας του γεγονότος ότι τα URL είναι αντικείμενο ανάγνωσης όχι μόνο από τις μηχανές αλλά και από ανθρώπους, οφείλετε να επιδιώκετε την εύκολη ανάγνωση. Οι άνθρωποι που θα πέσει η ματιά τους στο URL (δεν είναι λίγοι!) θέλουν να βγάλουν νόημα ευκολά και γρηγορά πριν κάνουν κλικ ή να επιβεβαιώσουν ότι θα πλοηγηθούν στη σωστή κατεύθυνση. Η απαλοιφή μικρών συνδετικών λέξεων από το URL, βοηθάει να διαβάζονται γρηγορά χωρίς ωστόσο να χάνουν το νόημα τους. Αυξάνοντας την ευκολία της αναγνωσιμότητας καταφέρνετε να περνάτε γρηγορά τη πρόθεση σας χωρίς να μειώνετε την αξία του συνδέσμου. Για παράδειγμα το η διεύθυνση : «www.paradeigma.gr/αρθρα/πως_να_αποκτησετε_περισσοτερους_επισκεπτες_με_τρεις_κινησεις_ματ_κανοντας_σεο» που θα μπορούσε να είναι ένας τίτλος αρθρογραφίας, θα μπορούσε να γραφτεί ως εξής: «www.paradeigma.gr/αρθρα/περισσοτεροι_επισκεπτες_με_τρεις_τεχνικες» Το κέρδος σας? Μειώσατε το μέγεθος του URL, κρατήσατε το επίπεδο ευκολίας ανάγνωσης υψηλά και δε χάσατε καθόλου αξία από αυτό που υπονοεί και κρύβει από πίσω της η διεύθυνση.

 

  1. Μικρύνετε τα URL αφαιρώντας λέξεις.

    (URL shortening)

Παίρνοντας πασά από το παραπάνω παράδειγμα, η χρήση πιο συμπυκνωμένων URL (μικρότερων) βοηθάει τόσο τις μηχανές όσο και τους χρήστες. Σε επίπεδο μηχανών, η σάρωση εκτελείται γρηγορότερα και σε επίπεδο χρηστών βοηθάτε με συνεπτυγμένη μορφή την αναγνωσιμότητα. Λέξεις «κόφτες» όπως πχ πολλά άρθρα, μπορούν να αφαιρεθούν ευκολά και χωρίς καμία επίπτωση στο νόημα. Επιπροσθέτως, όταν ένας χρήστης διαβάζει στα αποτελέσματα SERPs (search engine result pages) το URL σαν μια γραμμή συνδέσμου, παρατηρεί ότι τα τμήματά του εμφανίζονται ακέραια αντί για αποκομμένα- συνεπτυγμένα με ένδειξη συνεχομένων τελειών. Να τονίσουμε, ότι στη παραπάνω φιλοσοφία σμίκρυνσης των URL , στηρίζονται και διάφορες υπηρεσίες bit.ly κτλ.

 

  1. Διαλέξτε folders αντί για subdomains.

Σιγουρά, δεν είναι κάτι απλό. Η λογική της σχεδίασης μιας ιστοσελίδας με subdomains ή φακέλους πρέπει να είναι προϊόν σοβαρής σκέψης πριν τη σχεδίαση ενός διαδικτυακού εγχειρήματος.

Σε επίπεδο ιστοχώρων με μεγάλο περιεχόμενο σελίδων, μάλλον κρίνεται επιβεβλημένη η δομή με subdomains. Εάν έχετε ένα αχανές website που έχει πχ blog, shop, application, forum κτλ. θα ήταν βέλτιστο να έχετε μια δομή URL : www.blog.paradeigma.gr/.... δηλαδή να χρησιμοποιήσετε subdomains πριν το κύριο domain name σας. Αυτό, βοηθάει τους αναγνώστες να αναγνωρίζουν εύκολα και γρήγορα σε πιο τμήμα της ιστοσελίδας σας προηγούνται.

Εάν από την άλλη έχετε ένα website μικρό σε όγκο πληροφοριών, τότε μπορείτε να παραμείνετε στη δομή της μορφής : www.paradeigma.gr/blog/.... Οι περισσότεροι επιλέγουν τη δεύτερη (πιο εύκολη) δομή. Στο σημείο αυτό, πρέπει ωστόσο να προσέξετε τη χρήση πολλών φακέλων, καθώς παρότι υποδηλώνει ότι υπάρχει οργάνωση στο website σας, ταυτόχρονα δημιουργεί δυσκολία στη πλοήγηση, ιδιαίτερα όταν ο επισκέπτης πηγαίνει όλο και βαθύτερα μέχρι την τελική σελίδα στόχο του. Γενικά, η χρήση της πρώτης ή της δεύτερης δομής πρέπει να υπηρετεί τη λογική ότι ο επισκέπτης πρέπει να βρίσκει αυτό που ψάχνει όταν είναι σε μια ιστοσελίδα με 2-3 κλικ το μέγιστο και να μη χάνει το προσανατολισμό του εντός της σελίδας (σε αυτό βοηθάνε πολύ και τα breadcrumbs).

Σε σχέση με το SEO, τελευταίες μελέτες έχουν δείξει πως η χρήση υποφακέλων είναι πιο καλά επιβραβευμένη από τις μηχανές αναζήτησης, αφού το authority της εκάστοτε ιστοσελίδας προσαυξάνει κάθε φορά που προστίθεται ποιοτικό περιεχόμενο. Αυτό, σε αντίθεση με τη χρήση subdomains όπου ο βαθμός αξιολόγησης της σελίδας επιμερίζεται στα επιμέρους domains. Με λίγα λόγια, η χρήση φακέλων προσδίδει πόντους στην αξία του κεντρικού domain που ανήκουν , έναντι της περίπτωσης subdomains που δε συμβαίνει το ίδιο.

 

  1. Χρησιμοποιήστε παύλες για το διαχωρισμό λέξεων

(hyphens & underscores)

Η τεχνική διαχωρισμού λέξεων με τη χρήση παύλας (μεσαίας ή κάτω), έχει αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμη για την αναγνωσιμότητα. Παλαιοτέρα, δεν ήταν κάτι που οι μηχανές αναζήτησης εκτιμούσαν, με αποτέλεσμα να έχουμε πληθώρα domains και URLs  εντελώς δυσανάγνωστα. Πλέον η χρήση παύλας, είναι εξαιρετικά δημοφιλής και οι μηχανές το ανταμείβουν ανάλογα, λόγω της ευκολίας που προσδίδουν στην ανάγνωση. Τα κενά ανάμεσα σε λέξεις (μεταφράζονται ως %20 στο URL) δεν είναι κάτι που προτείνουμε, αφού προσδίδουν δυσκολία στους χρήστες που εκτίθενται σε αυτά.

 

  1. Προτιμήστε URL χωρίς παραμέτρους.

    (URL parameters)

Οι περισσότεροι web developers, αμελούν να αφαιρέσουν τις παραμέτρους (όπου αυτό είναι δυνατόν), με αποτέλεσμα τα URL να μοιάζουν λιγότερο φιλικά προς τα μάτια του επισκέπτη. Τέτοιες παράμετροι (δυναμικές), μπορεί να εμφανίζονται 2 και 3 φορές εντός του URL όπως πχ όταν χρησιμοποιούμε κώδικα εντοπισμού (tracking code) επισκεπτών. Παρόλα αυτά, προτείνεται να απομονώνονται από τη διεύθυνση για λογούς τόσο αισθητικής όσο και αναγνωσιμότητας.

 

  1. Δώστε τη δέουσα προσοχή στην αρχική σας σελίδα.

    (home page)

Η αρχική σελίδα (home page) είναι πιθανόν να είναι και η πιο επισκέψιμη σελίδα του site σας. Αυτός είναι ικανός λόγος για να την έχετε όσο πιο νοικοκυρεμένη γίνεται. Η εμφάνιση του URL πρέπει να στερείται παραμέτρων, να είναι διακριτική, να έχει κανονικοποιημένο URL, και φυσικά να μη συνδέεται με άλλες εκδόσεις της πάρα μόνο με μια. Επίσης, οποιαδήποτε ανακατεύθυνση 301, οφείλει να κατευθύνει στην αρχική σας σελίδα σε περίπτωση που έχετε διπλότυπα URL.

 

  1. Χρησιμοποιήστε με φειδώ τις λέξεις κλειδιά στα URL και αντιστοιχήστε τα Page Titles.

    (density & usage)

Ένα κοινό λάθος, κατά τη σύνταξη των URL, είναι η φόρτωση τους με πολλές λέξεις κλειδιά. Αυτό έχει αρνητική επίπτωση (keyword stuffing) στη βαθμολογία από τις μηχανές αναζήτησης καθώς οι διευθύνσεις αυτές τείνουν να μοιάζουν με spam. Αποφύγετε λοιπόν την επανάληψη λέξεων, την υπερβολική τους χρήση και επιπροσθέτως, προσπαθήστε να ταιριάξετε τις λέξεις με τους αντιστοίχους τίτλους σελίδων.

 

  1. Χρησιμοποιήστε πεζά έναντι κεφαλαίων γραμμάτων.

    (case sensitivity)

Ανεξάρτητα με το πως γράφετε συνήθως, με πεζά ή κεφαλαία γράμματα, στα URL δεν υπάρχει διαφορά βαρύτητας σημασίας. Αυτό που πρέπει να έχετε κατά νου, είναι ποσό επιβαρύνετε οπτικά το διάβασμα από τους επισκεπτες σας. Τα URL με πεζά γράμματα, συνηθίζουν να έχουν καλύτερη αναγνωσιμότητα από τους χρήστες. Επίσης, να αναφέρουμε πως όποιο στυλ διαλέξετε, προτείνεται να το διατηρήσετε καθολικά σε όλο το website σας. Μη γράφετε δηλαδή, άλλα με μικρά, άλλα με κεφαλαία, επιδιώξτε την ομοιομορφία.

 

  1. Περιορίστε τις ανακατευθύνσεις.

    (limit redirections)

Οι ανακατευθύνσεις, εφόσον περιορίζονται σε πολύ λίγες, δε πληγώνουν την εικόνα του website σας. Τα software που κάνουν crawl (σκανάρουν) τις σελίδες σας, ακολουθούν τους συνδέσμους ανακατεύθυνσης που τα τροφοδοτείτε, χωρίς να προβάλλουν αντιρρήσεις. Ωστόσο, όταν ένα URL παρακάμπτεται, αυτόματα υποβιβάζεται ως λιγότερο σημαντικό από τους αλγορίθμους κατάταξης. Να θυμάστε, πως πρέπει να χρησιμοποιείτε μόνο τις απαραίτητες ανακατευθύνσεις, γιατί με απλά λόγια η υπερβολική χρήση τους δυσχεραίνει τόσο τη πλοήγηση όσο και την εμπειρία χρήστη γενικότερα.

 

Συμπρασματικά, η δομή και η σύνταξη των URL της σελίδας σας, είναι ένας ακόμα παράγοντας που επηρεάζει τη κατάταξη σας στα αποτελέσματα της Google και των άλλων μηχανών αναζήτησης. Παραπάνω, σχολιάζουμε μερικές πρακτικές για να έχετε βέλτιστο αποτέλεσμα SEO όταν δουλεύετε στο επίπεδο των διευθύνσεων URL του website σας. Εν τάχει, αναφερθήκαμε στη:

  • Χρήση λέξεων κλειδιών εντός των URL
  • Την ευκολία ανάγνωσης των URL
  • Το μήκος των URL
  • Τη χρήση subdomains ή φακέλων στο URL
  • Τη χρήση παύλας ως διαχωριστικό λέξεων στα URL
  • Τη παρουσία παραμέτρων στα URL
  • Την απλότητα της αρχικής διεύθυνσης URL
  • Την μετρημένη χρήση λέξεων κλειδιών και τη σχέση με τα page titles και
  • Τις ανακατευθύνσεις προς άλλα URL

 

Ακολουθώντας κάποιες ή όλες τις συμβουλές που αναπτύξαμε στο άρθρο, μπορείτε να βελτιστοποιήσετε τις ιστοσελίδες σας σε επίπεδο URL.