oi enhmervseis algorithmon

Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι οι ενημερώσεις των αλγορίθμων κατάταξης προκαλούν τεράστιο πονοκέφαλο στους απανταχού ειδικούς του SEO στις μέρες μας. Η ίδια η Google σπάνια πλέον επιβεβαιώνει ή καταρρίπτει αυτό που οι ειδικοί διαβλέπουν στα αποτελέσματα αναζήτησης.

 

Οι παλαιότερες τακτικές ετήσιες ενημερώσεις έχουν πλέον αλλάξει δραματικά σε συχνότητα και έχουν αντικατασταθεί με αλλαγές στη κατάταξη, άρα και στην επισκεψιμότητα ακόμα και σε ημερήσια βάση. Αρκεί μόνο να πούμε, πως μόλις αυτή τη χρονιά μετρήθηκαν μέχρι στιγμής πάνω από 28 ενημερώσεις (χωρίς επίσημη επιβεβαίωση από τη Google για όλες) οι οποίες έκαναν τους σπεσιαλίστες του χώρου να τρέχουν και να μη φτάνουν.

 

Από τις αλλαγές αυτές δε θα μπορούσαν να λείπουν οι κυρώσεις (penalties) που επιβλήθηκαν σε ιστοσελίδες, χωρίς κάποια προειδοποίηση και χωρίς κάποιον σαφή οδηγό παραβίασης ορθής πρακτικής. Σε κάθε περίπτωση, η αξιολόγηση του traffic (επισκεψιμότητα), ο τακτικός έλεγχος και η άμεση αντίδραση σε αλλαγές των αλγορίθμων, είναι μια πρακτική που όλοι όσοι ασχολούνται με το SEO οφείλουν να προσέχουν, αφού οι εποχές εφησυχασμού έχουν προ πολλού παρέλθει.

 

Ας γίνουμε όμως πιο εποικοδομητικοί και ας δούμε τι χρειάζεται να έχουμε κάτω από συνεχή επίβλεψη προκειμένου να αποφύγουμε εγκαίρως μια απότομη πτώση από το βάθρο της κατάταξης.

  • Εάν παρατηρήσετε μια απότομη απώλεια traffic ή θέσης κατάταξης, ξεκινήστε με τη παραδοχή ότι για αυτό μάλλον ευθύνεται κάποια αλλαγή που έγινε από τη δική σας μεριά, όπως πχ κάποια ενημέρωση του συστήματος του ιστοτόπου ή κάποιος επανασχεδιασμός αυτού.
  • Μη πάρετε τη γρήγορη απόφαση ότι για τη πτώση των αριθμών ευθύνεται η μηχανή αναζήτησης. Είναι πιο πιθανό να ευθύνεται κάποια δική σας ενέργεια, πάρα να σας τιμώρησε ο εκάστοτε αλγόριθμος. Με αυτό κατά νου, εντοπίστε πιθανές αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ιστοσελίδας από τον υπεύθυνο (ή ομάδα) ανάπτυξης του ιστοτόπου και μάθετε για τη πρόσφατη δραστηριότητα τους.
  • Προκειμένου να πραγματοποιήσετε μια ευκρινή αξιολόγηση, είναι προϋπόθεση να γνωρίζετε καλά το υπάρχον περιεχόμενο σας και να έχετε μια σφαιρική γνώση των δεδομένων σας.
  • Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να ελέγξετε τη κονσόλα αναζήτησης (Search Console), όπου μπορείτε να διαπιστώσετε το ενδεχόμενο να έχετε λάβει μια χειροκίνητη ποινή.
  • Κατόπιν, καθορίστε ποιες σελίδες είχαν εμφανή πτώση στο traffic (επισκεψιμότητα) και εάν δείτε μόνο μια σελίδα, τότε να είστε σίγουροι ότι δε πρόκειται για γενικευμένη αλλαγή του αλγορίθμου.
  • Στη συνέχεια καλό θα ήταν να ελέγξετε τα οργανικά δεδομένα επισκεψιμότητας, με τα οποία έμμεσα μπορείτε να καταλάβετε εάν πραγματοποιήθηκε αλλαγή στον αλγόριθμο κατάταξης, αφού η πτώση θα εμφανίζεται μόνο στη μηχανή της Google.
  • Τέλος, δείτε τα δεδομένα των ανταγωνιστών σας. Ξέρουμε, δεν ακούγεται πολύ όμορφο αυτό, αλλά θυμηθείτε πως δεν είστε το κέντρο του κόσμου, άρα η όποια μεταβολή αλγορίθμου θα επηρέασε και αυτούς. Συνεπώς, μια ματιά στις βαθμολογίες των «αντιπάλων» στρατοπέδων, θα σας πείσει.
  • Μη ξεχνάτε, πως μπορεί να μην έχετε τιμωρηθεί καθόλου, οπότε είναι αναγκαίο να εξετάσετε τους ενδογενείς παράγοντες της ιστοσελίδας σας πριν προβείτε σε δραστικές λύσεις πχ επανασχεδιασμού.
  • Ευτυχώς, στο χώρο του SEO υπάρχουν εργαλεία σχεδόν για τα πάντα, ακόμα και για τη μεταβλητότητα των SERPs. Τα εργαλεία αυτά μπορούν να μας καθοδηγήσουν αφού έχουν πάρα πολλά οφέλη και παρέχουν εξαιρετικά στοιχεία και δεδομένα.
  • Ωστόσο, η γενικότερη παρακολούθηση της βιομηχανίας που δραστηριοποιήστε, δε πρέπει να παραλείπεται. Τα εργαλεία μπορούν  να σας δώσουν τροφή για εξέταση μέχρι όμως ένα σημείο.
  • Οι διακυμάνσεις στα SERPs δε σημαίνει ότι τιμωρηθήκατε, αλλά δε σημαίνει κιόλας ότι δεν επηρεαστήκατε. Στη προκειμένη περίπτωση βεβαιωθείτε ότι κοιτάτε το δάσος και όχι μόνο το δικό σας δέντρο από άποψη επιδόσεων.

 

Από αρχής, η Google θέλει να προσφέρει στους χρήστες την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Θέλει να τους προσφέρει αυτό που ψάχνουνε, και οι ενημερώσεις του αλγορίθμου που βλέπουμε τώρα είναι προσανατολισμένες στο να το πραγματοποιούν.

 

Εάν η Google λοιπόν, μπορεί να βρει ποιες ιστοσελίδες αρέσουν σε εσάς, γιατί να μη μπορεί να βρει ποιες ιστοσελίδες αρέσουν σε όλους? Ένα παράδειγμα, με επίπτωση (άνοδο) στο οργανικό traffic είναι και αυτό της Disney που αφαίρεσε 80.000 ιστοσελίδες χαμηλής ποιότητας.

 

Οι άξονες που πρέπει όλοι να επιδιώκουν είναι τρεις : η εξαιρετική εμπειρία χρήστη, η βηματική δημιουργία υψηλού authority με υψηλής αξίας περιεχόμενο και η εμπιστοσύνη επισκεπτών και άλλων σελίδων. Σε κάθε περίπτωση, φροντίστε να λύνετε προβλήματα που δυσαρεστούν τους επισκεπτες σας (πχ πλοήγηση, ταχύτητα) και να αυξάνετε τη φήμη του ιστοτόπου σας διαδικτυακά.

 

Κλείνοντας, να σας συμβουλέψουμε για το εξής: Δε χρειάζεται πανικό… όλες οι αλλαγές στη κατάταξη κρύβουν από πίσω τους μια πολύπλοκη εφαρμογή αλγορίθμου, αλλά μια πολύ απλή εξήγηση… ότι όλα συμβαίνουν για την ευχαρίστηση των επισκεπτών.

Μέχρι το επόμενο άρθρο… “don’t blame the algorithm… and always upgrade the quality of your content”