6972 321 765
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
6972 321 765
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Το αρνητικό SEO από κακόβουλους ανταγωνιστές

Μήπως ο ανταγωνιστής σας έχει επηρρεάσει το SEO σας?

Πολλοί κάτοχοι ιστοσελίδων αναρωτιούνται εάν και σε ποιο βαθμό, οι ανταγωνιστές τους έχουν επηρεάσει τη κατάταξή τους με δόλιο τρόπο.


Στο κόσμο της βελτιστοποίησης website, αυτό είναι κοινώς γνωστό ως αρνητικό SEO (Negative SEO).


Στο άρθρο που ακολουθεί θα εξηγήσουμε το Negative SEO και φυσικά τι μέτρα μπορείτε να πάρετε για να προστατευθείτε, εάν αποτελέσετε στόχο τέτοιας επίθεσης.

negative seo antagonistes

Τι είναι το Negative SEO? 

Είναι συγκεκριμένες ενέργειες (κακόβουλες) που κάποιος τρίτος κάνει σε σχέση με το δικό μας site και έχουν ως σκοπό τη πτώση της σελίδας μας στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.


Το αρνητικό SEO πραγματοποιείται είτε εκτός (εύκολος τρόπος) είτε πάνω (πιο δύσκολος τρόπος) στην ιστοσελίδα που έχετε.


Επειδή οι τεχνικές που επηρεάζουν τη κατάταξη ως αποτέλεσμα αρνητικού SEO αφορά σε προχωρημένου επιπέδο ανάγνωστες, εμείς θα προσπαθήσουμε να το παρουσιάσουμε με εύκολη ορολογία και απλή γλώσσα.


Ας δούμε λοιπόν μερικούς τρόπους που ένα site άμεσα ή έμμεσα χάνει τη κατάταξή του, ξεκινώντας με 3 εύκολες περιπτώσεις και συνεχίζοντας άλλες 3 πιο επιθετικές και επικίνδυνες τακτικές:

sindesmoi pou kanoun spam sto website

1.Τα ανεξέλεγκτα links (spammy backlinks)

Ίσως πρόκειται για τη πιο απλή κακόβουλη τεχνική που δυστυχώς χρησιμοποιείται αρκετά. Όταν μιλάμε για ανεξέλεγκτα κακής ποιότητας links, αναφερόμαστε στα πολλά και μη συναφούς αντικειμένου sites που δείχνουν προς το δικό σας.


Είναι πολύ εύκολο κάποιος να δημιουργήσει links που παραπέμπουν προς τη σελίδα σας από δίκτυα άλλων sites. Φυσικά, δε μιλάμε για μερικά links, αλλά για μερικές εκατοντάδες ή και χιλιάδες links προς εσάς.


Η χρήση τέτοιων συνδέσμων ξεκινά με μικρό αριθμό, όμως πολύ γρήγορα εξαπλώνεται εκθετικά, αφού τα «δίκτυα σελίδων» (link farms) είναι συσχετιζόμενα μεταξύ τους.


Στη πιο εκλεπτυσμένη μορφή τέτοιας επίθεσης, το link που δημιουργείται κάνει και χρήση σχετικού κειμένου (anchor text).


Υπό κανονικές συνθήκες, αυτό θα βελτίωνε τη θέση της σελίδας, αλλά επειδή η ποιότητα των sites που σας συνδέουν είναι κακή και έχουν χαρακτηριστεί ως spam websites, οι μηχανές το αντιλαμβάνονται και αμέσως σχεδόν σας υποβιβάζουν.


Πώς να προστατευθείτε από αρνητικά backlinks?


Στη πραγματικότητα, δε μπορείτε να κάνετε κάτι για να αποτρέψετε τη δημιουργία συνδέσμων από τρίτους. Αυτό όμως που μπορείτε να κάνετε, είναι να προλάβετε την εξάπλωσή τους.


Κοιτώντας το πλήθος των sites που παραπέμπουν στο δικό σας, μπορείτε να καταλάβετε εάν αποτελείτε στόχο τέτοιας πρακτικής και να λάβετε μέτρα εγκαίρως.


Δύο εργαλεία για να ελέγχετε τα backlinks αυτά, είναι το SEO Spyglass και το MonitorBacklinks.


Χωρίς να μπούμε σε σύνθετες τεχνικές λεπτομέρειες, μόλις εντοπίσετε τα links και κυρίως τα domains που σας κάνουν ζημιά, μπορείτε να τα καταχωρίσετε στη μαύρη λίστα σας (blacklist) και να τα εξάγετε σε αρχείο, το οποίο στη συνέχεια μπορείτε να υποβάλλετε στη μηχανή αναζήτησης, ώστε να δηλώσετε τη αποποίηση (disavow) συσχετισμού των links με το site σας.

prostasia prototypou periexomenou

2.Η απόξεση πρωτότυπου περιεχομένου (scraping content)

Καταρχάς, όλοι γνωρίζουμε την αξία του πρωτότυπου περιεχομένου. Οι μηχανές αποτελεσμάτων το επιβραβεύουν και το κοινό σας το λατρεύει. Σε αυτό όμως το γεγονός, στηρίζεται και η επόμενη τακτική.


Ο κακόβουλος ανταγωνιστής αντιγράφει μέρος του κειμένου σας και αρχίζει να το επικολλά σε άλλες τοποθεσίες (sites).


Η Google, παρότι διαθέτει μηχανισμούς να αναγνωρίζει την αρχική πηγή έκδοσης, μπορεί να μπερδευτεί όταν βρίσκει διπλότυπο περιεχόμενο ανάμεσα σε δύο ή και περισσότερα sites. Αρχίζει να αμφισβητεί την αρχική πατρότητα του κειμένου και μπορεί να θέσει το ξένο site ως δημιουργό του original περιεχομένου.


Φυσικά αυτό πρέπει να συμβεί σχεδόν άμεσα χρονικά από τη δημιουργία και για αυτό όσοι χρησιμοποιούν τη τεχνική αυτή είναι επί ποδός όταν δημοσιεύετε κάτι. Περιττό να εξηγήσουμε πως τιμωρεί η μηχανή αναζήτησης τον αντιγραφέα.


Πώς να προστατέψετε το πολύτιμο περιεχόμενό σας?


Ένα χρήσιμο εργαλείο είναι το Copyscape, με το οποίο μπορείτε να εντοπίσετε εάν το περιεχόμενό σας αντιγράφεται από τρίτους.


Στη περίπτωση που εντοπίσετε αντιγραμμένο περιεχόμενο (χωρίς να έχει ο τρίτος τη συγκατάθεσή σας), αρχικά οφείλετε να ειδοποιήσετε τον διαχειριστή της άλλης ιστοσελίδας να το αφαιρέσει.


Ως τελική ενέργεια σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, είναι να το αναφέρετε στην ίδια τη μηχανή αναζήτησης της Google στο copyright infringement report δηλώνοντας πως είστε ο αυθεντικός ιδιοκτήτης.

robot websites crawlers

3.Τα συνεχή επιβαλλόμενα σκαναρίσματα (forceful crawling)

Η τρίτη τεχνική που λαμβάνει χώρα εκτός της σελίδας σας, είναι η επιβολή συνεχόμενων σκαναρισμάτων από λογισμικά. Η ενέργεια αυτή μεταφράζεται σε αύξηση του φόρτου εργασίας σε επίπεδο server, με αποτέλεσμα ο εξυπηρετητής (server) σας να μη μπορεί να ανταπεξέλθει.


Εάν τα ρομποτάκια της Google, δε μπορούν να διαβάσουν τη σελίδα σας για μια, δυο ή περισσότερες φορές, λόγω του φόρτου αυτού, τότε η συνέπεια είναι να χάσει το website σας τη κατάταξή του.


Πώς αντιμετωπίζεται η συγκεκριμένη επίθεση?


Εάν διαπιστώσετε μια ανησυχητικά μεγάλη πτώση της ταχύτητας (ή χειρότερα της διαθεσιμότητας) της σελίδας σας, επικοινωνήστε άμεσα με τον διαχειριστή του server σας ώστε να ελέγξει τις εγγραφές (logs) και να εντοπίσει τα υπαίτια λογισμικά που κάνουν crawl τις σελίδες σας.


Μετά από αυτό, μπορείτε στο αρχείο robots.txt να μπλοκάρετε αυτά τα κακόβουλα crawling προγράμματα προσθέτοντας εξαιρέσεις.

tropopoihsh arxeion website

4.Η τροποποίηση περιεχομένου (modifying content)

Οι περισσότεροι κάτοχοι websites πιστεύουν πως θα εντόπιζαν εύκολα μια αλλαγή στο περιεχόμενό τους.


Αυτό δεν είναι πάντα τόσο οφθαλμοφανές, αφού η τακτική να τροποποιεί κάποιος το περιεχόμενό σας γίνεται με πολύ διακριτικό τρόπο και φυσικά δεν είναι πάντα ορατή. Π.χ. ένας αόρατος σύνδεσμος στον κώδικα HTML της σελίδας με το χαρακτηριστικό “display:none” δεν είναι ορατός, εκτός αν διαβάσετε τον ίδιο τον κώδικα.


Στη τροποποίηση περιεχομένου εντάσσεται και η κακόβουλη τεχνική να ανακατευθύνει κάποιος τρίτος τους επισκέπτες της σελίδας σας προς τη σελίδα του.


Εάν μάλιστα η σελίδα σας απολαμβάνει ένα υψηλό PageRank τότε αυξάνει έμμεσα και το Rank του τρίτου. Μια δυσάρεστη επίπτωση είναι η ίδια η Google να αντιληφθεί τις ανακατευθύνσεις αυτές και να τη πληρώσει με ποινή το δικό σας site.


Τι μπορείτε να κάνετε σε μια τέτοια περίπτωση?


Ένα εργαλείο που βοηθάει στον εντοπισμό τέτοιων αλλαγών είναι το Website Auditor, το οποίο θα σας βοηθήσει να αντιληφθείτε τα παραπάνω redirections και links.

5.Η αποσύνδεση καταχώρισης (de-indexing)

Ας υποθέσουμε ότι έχετε φτιάξει και βελτιστοποιήσει την ιστοσελίδα σας. Επόμενο βήμα είναι η καταχώρησή της (indexing) στη Google.


Το αρχείο robots.txt περιλαμβάνει τους κανόνες με τους οποίους εσείς επιτρέπετε στα ρομποτάκια των μηχανών αναζήτησης να διαβάζουν το site σας.


Μια αλλαγή από allow (επιτρέπω) σε disallow (αποτρέπω) ενός κανόνα ανάγνωσης, είναι αρκετή για να αποκλείσει τη σελίδα σας από τη Google. Έτσι, κάθε φορά που η Google πλησιάζει το site σας, εσείς δεν της επιτρέπετε τη πρόσβαση.


Άμεσος αντίκτυπος του παραπάνω, είναι η απότομη πτώση στις σελίδες αποτελεσμάτων για τις λέξεις κλειδιά που πασχίζετε να καταταχθείτε.


Ένα κλασικό εργαλείο για να εντοπίσετε μαγικούς τέτοιους υποβιβασμούς, είναι το Rank Tracker, το οποίο θα σας αφυπνίσει εάν δείτε μια απότομη πτώση των λέξεών σας.


Μια τέτοια πτώση, σημαίνει ότι έχετε υποστεί ποινή (penalty) ή αποσύνδεση (de-indexing) των σελίδων σας από τη Google. Φυσικά, ο μόνος χαρούμενος για αυτό είναι ο ανταγωνιστής σας, που πλέον έχει έναν λιγότερο αντίπαλο.


Πως να αντιμετωπίσετε το de-indexing?


Συμβουλή μας, είναι να κοιτάτε τη κατάσταση του αρχείου σας robots.txt συχνά εάν αντιληφθείτε κάτι ύποπτο.

hackarismeno website

6.Η σήμανση χακαρίσματος του site (hacking)

Ας μην υποκρινόμαστε. Οι επιθέσεις σε site είναι πολλές και αυξάνονται γεωμετρικά με πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα.


Σίγουρα ένας κακόβουλος εισβολέας στη σελίδα σας, δεν έχει ως κύριο σκοπό να υπονομεύσει το SEO σας. Παρόλα αυτά, ακόμα και αν δε χρησιμοποιήσει καμία πολύπλοκη τεχνική και απλά επιτύχει πρόσβαση στον ιστότοπό σας (διαχείριση) μπορεί με minimum παρεμβάσεις να σας προκαλέσει μεγάλη ζημιά.


Αναφέρουμε ένα απλούστατο παράδειγμα: Φανταστείτε να εμφανίζεστε στα αποτελέσματα της Google με τη σήμανση «αυτό το site είναι επικίνδυνο» ή «το site που πρόκειται να επισκεφθείτε είναι επικίνδυνο / περιέχει κακόβουλο κώδικα κτλ».


Αυτό και μόνο είναι αρκετό να χάσετε, εκτός από τον όγκο των επισκεπτών σας, και τη συμπάθεια της Google, η οποία παρεμπιπτόντως δίνει σοβαρή προσοχή στην ασφάλεια των χρηστών.


Πώς να προστατευθείτε από το στοχευμένο hacking?


Πάρετε στα σοβαρά την ασφάλεια του website σας, κάνετε συχνά update τα ενσωματωμένα λογισμικά, τα συστήματα διαχείρισης, δυσκολέψτε τη πρόσβαση, εγκαταστήστε τείχος προστασίας, εγκαταστήστε εφαρμογές ασφάλειας, χρησιμοποιήστε κρυπτογράφηση και πρωτόκολλα SSL, αφαιρέστε αυτόματες συμπληρώσεις φορμών και γενικότερα κάντε όσο πιο δύσκολη τη ζωή των επιτιθέμενων.

Συμπεράσματα

Τα συμπεράσματα από τα παραπάνω, είναι οτι το Negative SEO  είναι πραγματικό και δυστυχώς εκμεταλλεύεται τις αδυναμίες των websites και την αδράνεια των web developers.


Παραπάνω αναφέραμε 6 τεχνικές που είναι αρκετά διαδεδομένες στο διαδίκτυο και μπορούν να βλάψουν την ιστοσελίδα σας.


Μαζί με αυτές, αναφέρουμε ενδεικτικά και κάποιους τρόπους αντιμετώπισης ή και εγκαίρης διάγνωσης των συνεπειών τους.


Δυστυχώς ζούμε σε πονηρές εποχές και οφείλουμε να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά και να είμαστε έτοιμοι για τα δύσκολα.


Ακολουθείστε (σε λογικό βαθμό και συχνότητα) τις παραπάνω προτάσεις μας για προστασία και θα είστε σίγουρα περισσότερο προστατευμένοι και ήρεμοι.

Θέλετε να διαβάσετε περισσότερα ?