6972 321 765
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
6972 321 765
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Το πάντρεμα του Blog σας με τη σελίδα του Facebook

Η σημασία μίας σελίδας στο facebook για έναν blogger

Κάθε μέρα, όλο και περισσότεροι Bloggers καταλαβαίνουν την αναγκαιότητα ότι χρειάζονται μια σελίδα στο Facebook για τη προβολή τους και την εξάπλωση των ιδεών τους σε όλο και μεγαλύτερα ακροατήρια. Στο συγκεκριμένο άρθρο θα εξετάσουμε τι χρειάζεται να κάνουμε σε 5 βήματα ώστε οι προσπάθειές μας να έχουν θετικό αντίκτυπο στο κοινό μας.


Σήμερα, το Facebook θεωρείται συχνά ως το κανάλι marketing που στην πλειοψηφία χρησιμοποιείται κυρίως από τις εταιρείες B2C που επικεντρώνονται στους καταναλωτές.


Τελευταία, οι περισσότεροι Bloggers έχουν αρχίσει να αγκαλιάζουν το Facebook ως μια αποδοτική πλατφόρμα μάρκετινγκ για την εξάπλωση και την πώληση των υπηρεσιών και των προϊόντων τους και την επικοινωνία με τους φίλους και τους ακόλουθούς τους.


Στο παρελθόν, η κύρια στρατηγική ήταν το μάρκετινγκ μέσω email, που βοηθούσε στη συλλογή διευθύνσεων emails και στην μετέπειτα «εκπαίδευση» των παραληπτών. Συνεπώς, η βασικότερη έννοια που απασχολούσε τη στρατηγική επικοινωνίας ήταν πως θα διευρυνθεί αποτελεσματικά η λίστα των email διευθύνσεων.


Στο μεσοδιάστημα, οι συγγραφείς ιστολογίων, διαπίστωσαν πως και το Twitter ήταν επίσης μια πολύ αποτελεσματική πλατφόρμα μάρκετινγκ, η οποία μπορούσε  να συνδεθεί με το ιστολόγιό τους και να αποφέρει αποτελέσματα με ένα άκρως στοχευμένο κοινό.

Η σελίδα Facebook ως επέκταση του Blog σας

Ένας Blogger που θέλει να δει σοβαρά τη χρήση των κοινωνικών δικτύων ενημέρωσης, θα πρέπει να οραματιστεί  τη σελίδα του στο Facebook ως επέκταση του Blog του.

blogging and facebook

Η σελίδα στο Facebook είναι το μέρος όπου μπορείτε να ανεβάσετε το μεγαλύτερο κομμάτι του περιεχομένου σας που είναι ήδη στο ιστολόγιό σας, όπως:


•    Δημοσιεύσεις ιστολογίου ως ενημερώσεις
•    Βίντεο που ενδέχεται να φιλοξενούνται ήδη στο ιστολόγιό σας
•    Εικόνες από το ιστολόγιό σας


Για να δουλέψει το σχέδιό σας πρέπει αρχικά να ρυθμίσετε τη σελίδα σας στο Facebook. Θα χρειαστεί να έχετε ένα προσωπικό προφίλ στο Facebook για να το κάνετε αυτό.


Αφού δημιουργήσετε τη σελίδα σας στο Facebook, αξίζει να καθίσετε και να δημιουργήσετε μια στρατηγική, η οποία στη συνέχεια θα μεταφραστεί με διαφορετικές τακτικές marketing που θα επιτύχουν τους στόχους σας.


Το σχέδιο στρατηγικής είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε τακτικές μάρκετινγκ και βοηθάει στην εστίαση και την πειθαρχία. Ουσιαστικά, σας σταματάει από το να εφαρμόζετε τυχαίες, σπασμωδικές και χαοτικές τακτικές.

5 βήματα που θα οδηγήσουν στην επιτυχία

Βήμα 1ο - Καθορίστε το κοινό που στοχεύετε


Ο καθορισμός του κοινού που στοχεύετε είναι το θεμέλιο κάθε σχεδίου και εφαρμογής στρατηγικής μάρκετινγκ ανεξάρτητα το είδος της επιχείρησης. Για παράδειγμα, ένα στοχευμένο κοινό (κλάδου) θα μπορούσε να περιλαμβάνει μικρές επιχειρήσεις που επιθυμούν να μάθουν περισσότερα σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο ή ένα άλλο κοινό (δημογραφικό) θα μπορούσε να είναι γυναίκες ηλικίας 18-30 που αγαπούν τη μόδα (ενδιαφέρον). 

targeted audience for facebook

Ο στόχος λοιπόν, μπορεί να επικεντρώνεται σε γεωγραφικά κριτήρια, σε δημογραφικά στοιχεία όπως η ηλικία, το φύλο, το εισόδημα ή και το επίπεδο μόρφωσης. Αυτή η στόχευση ορίζεται από το επιχειρηματικό σας σχέδιο είτε είναι βραχυπρόθεσμο είτε είναι μακρόπνοο.

Βήμα 2ο - Καθορίστε τους ακριβείς στόχους σας


Στο σημείο αυτό, πρέπει να αποφασίσετε τι προσπαθείτε να επιτύχετε με την παρουσία σας στο Facebook. Μερικά παραδείγματα των στόχων που μπορείτε να θέσετε είναι:


•    Να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στο ιστολόγιο
•    Να βελτιώστε τα ποσοστά "call to action" (παρότρυνση σε δράση)
•    Να βελτιώστε την εξυπηρέτηση πελατών
•    Να αυξήσετε τις πωλήσεις σας, είτε για προϊόντα της εταιρείας είτε για έσοδα από e-books, συμβουλευτική ή έσοδα διαμεσολάβησης
•    Να εξοικονομήστε χρήματα από τα παραδοσιακά κανάλια marketing
•    Να αλληλοεπιδράσετε με πελάτες και δυνητικούς πελάτες
•    Να εμβαθύνετε την επικοινωνία με το κοινό σας
•    Να αυξήστε τα Like του «brand» σας στο Facebook
•    Να αυξήσετε τις εγγραφές συνδρομητών σας
•    Να ενισχύσετε την απήχηση της επωνυμίας σας
 
Για να καταλάβετε πως θα μετρήσετε την απόδοση και την επιτυχία των παραπάνω, απλά θα εστιάσετε στα νούμερα.


Έτσι, εάν για παράδειγμα αυξήσετε το μέσο όρο στις πωλήσεις κατά 20% ή μειώσετε το κόστος των εξόδων marketing κατά 25% στη σεζόν ή αυξήσετε το κοινό σας κατά 40% σε ένα τρίμηνο, αυτά είναι εμφανή στοιχεία επιτυχίας των ενεργειών σε σχέση με τους στόχους που θέσατε. 


Όταν θέτετε συγκεκριμένα νούμερα για τους στόχους σας, σας επιτρέπει να μετρήσετε την επιτυχία ή αποτυχία και να παρακολουθείτε και να προσαρμόζετε τις τακτικές που εφαρμόζετε για την επίτευξη αυτών των στόχων. 

social media examiner example

Η παραπάνω fecebook σελίδα του Social Media Examiner για παράδειγμα, μας δείχνει πώς οι στρατηγικοί στόχοι μεταφράζονται σε τακτικές με δύο κουμπιά δράσης που αφορούν στην επίτευξη δύο στόχων τους στην σελίδα τους στο Facebook:


1. Αύξηση των likes στη σελίδα Facebook
2. Απόκτηση νέων συνδρομητών / παραληπτών emails

Βήμα 3ο -  Δημιουργήστε τις τακτικές για να πετύχετε τους στόχους 


Έχετε καθορίσει το πιθανό κοινό σας, έχετε καταγράψει τι ακριβώς θέλετε να πετύχετε και τώρα ήρθε η στιγμή να σχεδιάσετε πως θα το πετύχετε. 
Αυτό θα μπορούσε να γίνει (σε επίπεδο Facebook) είτε αναρτώντας τα τελευταία blogposts σας είτε με 4 άλλους τρόπους αλληλεπίδρασης:
 
1. Έρευνα/Ερώτηση - Η συνομιλία έχει σχεδιαστεί για να προκαλεί τη συζήτηση με το κοινό σας και ξεκινάει με έξυπνες, μικρές ερωτήσεις που προκαλούν τη σκέψη και ενθαρρύνουν σύντομες και με εύκολο τρόπο απαντήσεις από τους ακόλουθους. Αυτό θα μπορούσε να γίνει με μία δημοσκόπηση στο Facebook χρησιμοποιώντας την ήδη ενσωματωμένη εφαρμογή.

quick facebook survey query

2. Εικόνες - Οι εικόνες που θέλετε να εκθέσετε σε πιθανούς πελάτες, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για Bloggers όπως οι φωτογράφοι και οι καλλιτέχνες,  ή κάποιοι από τους δημιουργικούς κλάδους.

say cheese studio photography facebook cover example

3. Σύνδεσμος - Εάν επιθυμείτε να στρέψετε τη προσοχή των επισκεπτών της σελίδας σας σε άλλα ηλεκτρονικά σας περιουσιακά στοιχεία (ιστοσελίδα, blog, κανάλι YouTube, ηλεκτρονικό κατάστημα), οι σύνδεσμοι είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να το πετύχετε. 


4. Προϊόν - Μπορείτε να προβάλλετε ένα νέο προϊόν που κυκλοφορείτε ή θα κυκλοφορήσετε, με σκοπό να πάρετε πληροφόρηση (μέσω σχολίων). Αυτό, μπορεί να είναι εξαιρετικά σημαντικό για την επιτυχή εμπορική διάθεση των προϊόντων η υπηρεσιών σας, αφού λειτουργεί σαν διαφημιστικός πιλότος.


Το ίδιο μπορείτε να κάνετε για ένα βιβλίο που προτίθεστε να δημοσιεύσετε, ζητώντας προτάσεις για πιθανούς τίτλους, δοκιμάζοντας διαφορετικές εικόνες και σχέδια.

Βήμα 4ο -  Παρακολουθήστε, μετρήστε και δημιουργήστε αναφορές


Η παρακολούθηση συμπεριφοράς των ακολούθων σας δεν αφορά τη μέτρηση των αυστηρών στατιστικών αλλά τα αποτελέσματα για τον συναισθηματικό αντίκτυπο των posts σας (είτε θετικό είτε αρνητικό). Αυτού του τύπου η παρακολούθηση είναι υποκειμενική και μεταφράζεται ως προς το εάν άρεσε ή ενόχλησε η εκάστοτε δημοσίευση το κοινό σας.
 
Παρακολούθηση:
Εξετάστε τα σχόλια και τη γραπτή επικοινωνία για να δείτε αν προκαλείτε, καθόλου, θετικά ή αρνητικά σχόλια. Αυτές οι μετρήσεις αντίκτυπου εξακολουθούν να είναι μια μη αυτόματη τεχνική (δεν υπάρχει αλγόριθμος που να καταλαβαίνει εάν κάποιος έγραψε κάτι θετικό ή αρνητικό στη σελίδα σας), οπότε θα χρειαστεί να διαβάζετε και να παρακολουθείτε χειροκίνητα για να διασφαλίσετε ότι το ύφος του σχολίου έχει θετική ή αρνητική εντύπωση.
Σε αυτό, βοηθάει πολύ να έχετε αναθέσει ρόλους σε άτομα που ελέγχουν τη δραστηριότητα σχολιασμού της σελίδας σας, ειδικά εάν έχετε μεγάλη δραστηριότητα σχολίων από τους οπαδούς σας. 
 
Μέτρηση:
Υπάρχουν μερικά εργαλεία που θα πρέπει να έχετε στην εργαλειοθήκη σας, τα οποία θα σας δώσουν την οπτική που χρειάζεστε για να μετρήσετε την επισκεψιμότητα, τις μετατροπές, τις επισκέψεις σελίδας προορισμού και άλλους διακριτούς στόχους.


Τα δύο εργαλεία που αξίζει να μελετάτε είναι το Facebook Insights και το Google Analytics
 
Το Facebook Insights (στατιστικά) παρέχει στους διαχειριστές σελίδων Facebook (και στους προγραμματιστές της πλατφόρμας Facebook) μετρήσεις σχετικά με το περιεχόμενο που δημοσιεύουν και τις αντιδράσεις του κοινού σε αυτό. Η κατανόηση και η ανάλυση των τάσεων, για τις δημοσιεύσεις σας, βοηθάει για να αναπτυχθείτε στο Facebook και να παίρνετε αποφάσεις βασισμένες σε μετρήσιμα στοιχεία και όχι με αυθαίρετο τρόπο.


Εάν διαθέτετε ένα Blog που φιλοξενείται σε δικό σας ιστοχώρο (όχι πχ στο blogger.com) μπορείτε να συνδέσετε το Google Analytics (δωρεάν) με το ιστολόγιο σας και να έχετε εκτεταμένες λεπτομέρειες σχετικά με την επισκεψιμότητα σε συγκεκριμένες σελίδες και τη συμπεριφορά των επισκεπτών σας. Έτσι, μπορείτε να μετράτε τις επισκέψεις στις σελίδες σας και αν οι χρήστες που προσγειώνονται εκεί μετατρέπονται σε πελάτες ή αν κάνουν τις επιθυμητές από εσάς ενέργειες (πχ να εγγραφούν συνδρομητές σας).  


Αναφορές:
Η δημιουργία αναφορών των αποτελεσμάτων από την καμπάνια μιας διαφήμισής σας στο Facebook, παρέχει τους απόλυτους & αυστηρούς αριθμούς και μπορεί για παράδειγμα να αφορά στην αύξηση των οπαδών σας τη τελευταία εβδομάδα ή την αύξηση των αντιδράσεων για το τελευταίο μήνα 

Μπορείτε επίσης να συλλέξετε περισσότερα στατιστικά στοιχεία για τη δραστηριότητα της Facebook σελίδας σας, με επί πληρωμή εργαλεία για να έχετε μία πιο επαγγελματική εικόνα της αναφοράς σας, ειδικά εάν λειτουργείτε σε ένα εταιρικό περιβάλλον.
Τα επαγγελματικά εργαλεία ανάλυσης της δραστηριότητας των σελίδων, παρέχουν και τη δυνατότητα να κατασκοπεύσετε άλλες παρόμοιες ανταγωνιστικές σελίδες. Ακολουθεί ένα screenshot εργαλείου αναφοράς της fanpagekarma: 

metrics of facebook competitors

Βήμα 5ο -  Δοκιμάστε, τροποποιήστε και επαναλάβετε 


Η παρακολούθηση και η μέτρηση σας επιτρέπουν να αξιολογήσετε την πρόοδό σας και να προσαρμόσετε και να αλλάξετε την τακτική σας. Μπορεί να χρειαστεί να τροποποιήσετε τη σελίδα προορισμού (Landing page) ή ακόμα και να ξοδέψετε μέρος του προϋπολογισμού marketing στη διαφήμιση στο Facebook που στοχεύει το κοινό σας για να επιτύχετε τους στόχους σας.


Μπορείτε να εντοπίσετε σχόλια στο Facebook που να μην είναι θετικά σχετικά με τις δημοσιεύσεις σας ή τις αναρτήσεις του ιστολογίου σας ή να μη προκαλούν καμία αλληλεπίδραση. Αυτό υποδηλώνει ότι οφείλετε να εργαστείτε για να κάνετε το περιεχόμενό σας πιο συναρπαστικό για το κοινό σας.

Το πολύτιμο περιεχόμενό σας αξίζει να διαδοθεί

Σε κάθε περίπτωση, εάν επιθυμείτε να αναπτυχθείτε και να διασπείρετε το πολύτιμο περιεχόμενό σας, πρέπει να πειραματίζεστε, να προσαρμόζεστε αναλόγως το feedback που λαμβάνετε και να προσαρμόζεστε διαρκώς για να διαπιστώσετε μόνοι σας τι δουλεύει και τι όχι για το στοχευμένο κοινό σας
 

Θέλετε να διαβάσετε περισσότερα ?