6972 321 765
info@bbls.gr
6972 321 765
info@bbls.gr

Πως να σχεδιάσετε ένα επιτυχημένο λογότυπο για την επιχείρησή σας

Γιατί τόση κουβέντα για κάτι τόσο απλό όπως το λογότυπο?

Πολλές φορές γίνεται συζήτηση για το πόσο σημαντικό είναι το λογότυπο (logo) μιας εταιρείας ή ενός επαγγελματία. Οι απόψεις ποικίλουν, όμως είναι σημαντικό να ξέρετε κάποια πράγματα πριν αποφασίσετε να κατασκευάσετε ένα λογότυπο ή να το αναθέσετε σε κάποιον επαγγελματία σχεδιαστή (graphic designer).


Σήμερα, που η ψηφιακή αναγνωρισιμότητα αποτελεί παράγοντα επιτυχίας κάθε επιχείρησης, η σχεδίαση του logo της δεν είναι κάτι τόσο απλό. Η επιτυχία του δε, αποδεικνύεται από την αντοχή του στο χρόνο.


Στο άρθρο αυτό παρουσιάζουμε με σύντομο και εύκολο τρόπο την εμπειρία συνεργατών μας γύρω από το σχεδιασμό λογοτύπου.

Ας ξεκαθαρίσουμε πρώτα τι είναι το λογότυπο

Ένα λογότυπο, είναι το σήμα μιας εταιρείας και κομμάτι της εταιρικής της ταυτότητας. Η σχεδίασή του, πρέπει να κάνει καλή πρώτη εντύπωση αλλά και να έχει διάρκεια στη μνήμη του πελάτη.


Έτσι, ένα επιτυχημένο λογότυπο αποτυπώνεται στο μυαλό του εκτιθέμενου και αφήνει μια «γεύση» σε σχέση με την εταιρεία και ίσως τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της.


Μπορεί εκ πρώτης όψης, να φαίνεται απλό, αλλά η δουλειά που κρύβεται από πίσω από το σχεδιασμό του, είναι μία άκρως δημιουργική εργασία και πολλές φορές κοπιαστική, αφού οι "δοκιμές" του υπεύθυνου γραφίστα είναι σχεδόν αμέτρητες!


Ο λόγος που ο σχεδιασμός ενός "καλού" λογοτύπου είναι μεγάλης σημασίας και αυτό διότι το παραγόμενο αποτέλεσμα, ακολουθεί την εταιρεία σε όλες τις σχεδόν τις "εντυπώσεις", είναι δηλαδή πάντα παρόν, στην επιγραφή της, στη διαφήμισή της, στο φυλλάδιό της, στη κάρτα της, στις επιστολές της, στα τιμολόγια, στη βιτρίνα κ.ο.κ.


Με λίγα λόγια, ένα λογότυπο, είναι η καρδιά της εταιρικής σας ταυτότητας.


Οι ιστοσελίδες, δεν αποτελούν εξαίρεση στη παρουσία λογοτύπου. Ομοίως, σε μία ιστοσελίδα, ή ηλεκτρονικό έγγραφο (μέσα σε αυτή τη σελίδα) το λογότυπο πρέπει να εμφανίζεται διακριτικά αλλά σε καμία περίπτωση να απουσιάζει.

Τι πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψην πριν αποφασίσετε για το λογότυπό σας... οι συμβουλές μας

Συγκεντρώνοντας απόψεις από πελάτες και επαγγελματίες σχεδιαστές / γραφίστες σας δίνουμε μερικές συμβουλές ώστε να πάρετε αποφάσεις που θα σας οδηγήσουν σε ένα επιτυχημένο λογότυπο:


  • απαντήστε αρχικά στην ερώτηση: «τι εντύπωση θα σχηματίσει ένας πελάτης για την εταιρεία, βλέποντας το λογότυπό μας?»

  • απαντήστε στην ερώτηση: «εάν κλείσω τα μάτια για λίγο, μπορώ να σχεδιάσω εύκολα και γρήγορα το λογότυπο που είδα?»

  • κάντε μία μικρή έρευνα αγοράς πριν καταλήξετε. Ρωτήστε φίλους και συνεργάτες για τις πιθανές εκδοχές που έχετε στο μυαλό σας και επιλέξτε το καλύτερο δυνατό.

  • διαλέξτε λογότυπο που αποτυπώνεται εξίσου σωστά τόσο σε έγχρωμο όσο και ασπρόμαυρο υπόβαθρο (φόντο). Αυτό θα βοηθήσει όλες τις εκτυπώσεις σας στο μέλλον (η βέλτιστη πρακτική, είναι η χρήση 1-2, το πολύ 3 χρώματα, σαφώς διακριτά μεταξύ τους)

  • επιλέξτε λογότυπο του οποίου το σχήμα, να μένει εύκολα στη μνήμη, ακόμα και μία μόνο ματιά

  • προσπαθήστε να έχετε όσο λιγότερες λεπτομέρειες γίνεται σχεδιαστικά, να μη το φορτώνετε με πολύπλοκα σχήματα και συνδυασμούς αυτών.

  • προβλέψτε τις πιθανές χρήσεις του, σε έντυπα, banner, ιστοσελίδα, προϊόντα κ.τ.λ., που στη πορεία θα χρησιμοποιήσετε το συγκεκριμένο logo και δημιουργήστε παραλλαγές αυτού.

  • επιλέξτε (όπου χρειάζεται), γραμματοσειρές που είναι εύκολα αναγνώσιμες και ευρέως αποδεκτές

  • εάν υπάρχει σχέδιο που συνοδεύει το λογότυπο, φροντίστε να ενσωματώνεται ομοιόμορφα και να είναι απλό


Ένα λογότυπο, μπορεί να επεξηγεί, να περιγράφει τη δραστηριότητα, ή να έχει απλά ένα σχέδιο, συγγενές προς την επιχείρησή σας. 


Το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα είναι η απλότητα, με ένα και μόνο σκοπό: την αποτύπωση στη μνήμη 


Κάθε σχεδιαστής συνεργάτης της ομάδας μας, χρησιμοποιεί ο καθένας δικούς τους τρόπους και εργαλεία σχεδιασμού, από σκίτσα, σχήματα, εικόνες, λέξεις, μέχρι να βρεθεί η βάση που θα πατήσει επάνω η εξέλιξη του δικού σας λογοτύπου.


Σε όλες τις περιπτώσεις, το αποτέλεσμα, είναι άκρως απολαυστικό στα μάτια του πελάτη και μεταφράζει απόλυτα τις σκέψεις και τις επιθυμίες του.


Είναι σημαντικό να θυμάστε, πως η καλή πρώτη εντύπωση, είναι το κλειδί για να κερδίσετε έναν νέο πελάτη, και επειδή αυτή η εντύπωση ξεκινά από το λογότυπό σας, δώστε σε αυτό τη δέουσα προσοχή και αφιερώστε χρόνο.

Θέλετε να διαβάσετε περισσότερα ?